Chockerande nära

Igår var Chock, det lite hurtigare kollektivet, och besökte Sveriges största sekt - Friskis & Svettis. Styrelsen hade lurat med oss på ett "station/medel-pass" med löftet att det inte var så mycket hoppa & skutt utan mer hantlar. Och visst såg vi lite hantlar några minuter där i mitten, det var bara det att det var hoppa & studs-uppvärmning, hoppa & studs-nedvärmning och hoppa & studs-avslappning också.

Känslan var mycket Riverdance och mycket Livets ord. Hundratalet militäriskt välrepeterade dansare som övat på just det här passet sedan de föddes, och som ser alldelles för kollektivt, fånigt lyckliga ut.

Fast jag måste erkänna att jag lät mig sugas med och hade riktigt roligt. När jag fick rörelserna att stämma kände jag gemenskapen omfamna mig. Det var en stark känsla. Som tur var avslöjade de sig själva när de mitt under stretchningen började köra sin värvningskampanj: "För er som är intresserade att  vara med som ledare har vi ett möte på onsdag...". De hade till och med specialstuderat Rolle för att kunna rikta in sig särskillt på honom: "På lördag har vi ett pass speciellt för er som gillar schlager..."
Tur att jag genomskådade dem innan jag lät mig sugas med för långt.

/Daniel

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag hade kunnat döda för att få se er där. Tankarna får mig att fnissa, även i de mest dystra stunder. Det är stort.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback