Chockerande Kikki-kvällssvar

Vi har under den senaste veckan blivit överösta med frågor om Kikki-kvällen: "Vad är en Kikki-kväll?" "Hur gör jag om jag vill ha en Kikki-kväll hemma?" "Äter man verkligen falukorv?" "Jag brukar ha Kikki-kväll med hunden när jag är ensam. Är jag normal?" "Hur gör ni för att komma på alla fantastiska idéer?"

För att svara på åtminstone en del av de här frågorna ska vi förklara lite av kärnan i Kikki-kvällarna. Till vår hjälp har vi Herr Kott. (som vanligt går det alldeles utmärkt att klicka på bilderna om man vill se dem lite större.

Under en Kikkikväll...

...dricker man vin
Rött känns mest Kikki, men här har Kött tagit fasta på Kikkis favoritmotto: Man tar vad man har.


...tröstäter falukorv
Dipsåsen förhöjer Kikki-känslan markant.


...tröstäter falukorvsnittar.
Här syns det tydligt att Kött har övat länge på tekniken för att få in bästa möjliga Kikki-effekt.


...tröstäter både falukorvssnittar och stekta falukorvsskivor med dipsås.
Det här är ett steg som man kanske inte bör försöka sig på förrän lite längre fram på kvällen när man verkligen känner att man börjar få in Kikki-känslan. Glöm inte att vinet skall vara med hela vägen.


När man kommit så här långt kan det hända fantastiska saker för de allra erfarnaste Kikki-kvällsutövarna. De går in i nirvana.  (OBS! lägg märke till falukorvsskivan)


/Daniel

Kommentarer
Postat av: Michail

Hej!
Ibland påminner era inlägg väldigt mycket om inlägg som frekvent förekomemr på en annan blogg, nämligen hurra.blogg.se!
Är det därifrån ni hämtar er inspiration? Smart val i så fall, den är ju grym!

2005-10-21 @ 14:02:11
Postat av: Kött

Det där måste helt klart vara min onda tvillingbror.

Postat av: Kött

Men snälla nån, blogga mer så att det här inlägget försvinner!

2005-10-23 @ 23:26:22
URL: http://kott.blogg.se
Postat av: Samuel

låter spännande med Kikkikväll, men vad som är mindre spännande är att chockbloggens uppdateringsfrekvens är skrämmande låg, skärpning! var ska vi annars hitta ytligheter som vi kan göra djupanalyser av?

2005-10-23 @ 23:57:43
URL: http://djupt.blogg.se
Postat av: jocke

Samuel, mitt förslag är Hurra - den lite mer fungerande bloggen.

2005-10-24 @ 11:40:57
URL: http://hurra.blogg.se
Postat av: ABC- Andrea

Jag älskar er intensivt. Ni är roliga tycker jag. Vad blir nästa temafest nu?

2005-10-24 @ 18:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback