Polischock

Statsbesöket i Skövde går än så länge ypperligt. Det har till och med visat sig att snuten här kan vara bland de effektivaste i landet.

När jag i dag klev in på svensk kassaservice (för att hämta ut mitt enorma föreläsningsarvode från Mittuniversitetet) träffade jag helt oväntat på Nicke, min gamle vän från parallellklassen i högstadiet.

Han stod där och svor, sådär som man bara kan göra när man betalar en böteslapp.

"Dom jävlarna tog mej för innehav..." sa han när jag försiktigt frågat vad han ställt till med.
"ehhh, mmm, okej" kontrade jag med helt ovetande om hur livet gått för Nicke efter nian.
"....av cykel utan lampa!!"  Jag garvade såklart av lättnad för Nickes skull.

Men inget ont som inte har något gott med sig, förklarade Nicke glatt när humöret återkommit efter bötesbetalningen:
"Jag fick i alla fall sitta  i piketbussen!"
Slutsats: Snuten är på hugget. Men jag har klarat mej än så länge.
/Roland.



Kommentarer
Postat av: Martin

Tur att det finns riktiga busjägare här i landet.....

Postat av: Stockholm i mitt hjärta

Polisen har fullt upp i Skövde förstår jag.

2005-10-27 @ 19:07:33
Postat av: Stockholm i mitt hjärta

i helgen görni chockkollektivet - på lördag. Då är det tydligen UMGÅS kväll från fem nånstans för alla intresserade (sen drar vi till Steffo). Det är då vi stadsbor kommer begära ut alla LISTOR som upprättats eller expedierats eller skickars mellan olika kollektiv av er. Så förbered er på detta och kom ihåg att handlingarna skall lämnas ut SKYNDSAMT. Jag är nyfiken.

2005-10-27 @ 19:11:46
Postat av: Micke

Titta, Rolle. Nu har du fått besök av en gammal dokusåpa-kollega. Allt tack vare texten på vår länk.
Hurra!

2005-10-27 @ 19:27:18
URL: http://hurra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback