Slarvchock

Det var en gång en syster som brukade mobba sin bror för att han var så ordningsam. Till skillnad från henne fick han nästan alltid med sig alla sina saker hem, innan han lagt upp sin mat prydligt på tallriken hade hon redan ätit upp.

Min mobil försvann mystiskt på Skepparn i helgen. Ingen kunde förstå vart den tog vägen.  Tillslut bad jag DJ:n (den måttligt muntrare musikmagistern i Hurra) att hålla utkick efter den när han städade undan. Då böjer han sig ner bakom bardisken och plockar fram min telefon. I bland är man ändå glad att man har Hurra; när man tappat bort mobilen och när man behöver någon som bangar badmintonen.

I går var jag och klippte mig. När det var dags att betala upptäckte jag att jag inte fått  med mig mitt bankkort. Skoj. Men den snälla frisören sa att jag fick komma tillbaka. Så jag cyklade glatt hem och hämtade kortet för att sedan fortsätta till den trevliga metodföreläsningen. När den äntligen var klar är min cykelnyckel spårlöst försvunnen. Cykeln står fortfarande kvar på Västhagen och jag fick gå ner till stan för att betala klippningen.

Mobil, bankkort och nyckel på två dagar...
Där fick du syrran!

/Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback